En del bromsar och avvaktar hur de ska kommunicera i detta förändrade tillstånd. Många är hårt drabbade och andra är väldigt osäkra. Men har du en tro på att er verksamhet har ett liv efter coronapandemin så kan det vara klokt att inte sitta för tyst och passiv. Nedan ser du en sammanfattning av en undersökning där 30 000 personer från 55 länder har svarat. Källa: KANTAR SIFOs undersökning ”Covid-19 barometer”. Kolla sid 19, 20 och 22 till exempel.

92 %

Nästan alla, 92 %, i undersökningen tycker inte att företag och varumärken ska stoppa sin reklam. Det är ju väldigt positivt. Folk vill försöka hålla igång hjulen så gott det går.

Vad kan du göra nu?

Är det nu du har tid att jobba med ditt erbjudande? Hitta nya erbjudanden? Se över värdegrunden? Ta fram kampanjen som gör att just du går hel eller till och med stärkt ur krisen? Du kan arbeta med företagets webb – är den tekniskt bra, är innehållet uppdaterat osv. Vi hjälper dig gärna!

Tänk så här också

Att bygga ditt varumärke är alltid en bra idé. Men tänk speciellt på att ditt varumärke nu bör förknippas med stabilitet, medmänsklighet och ärlighet. Prata ärligt om du har det tufft eller om du har styrt om din verksamhet på något sätt. Att visa sina svagheter eller problem är en styrka.

KONTAKTA OSS

Niklas Niord
Projektledare
070-60 60 420
niklas@bigtail.se