VÄRMLANDSIDROTTEN / Idrottsföreningar kämpar idag för att både behålla sina medlemmar och att attrahera nya. Det stora tappet sker i yngre åldrar än tidigare, redan i 11-12-årsåldern visar forskningen. Många känner sig inte hemma i den formen som många idrotter utövas. Kanske trivs man inte i en stark tävlingskultur eller så har man kanske svårt att boka upp sig på bestämda tider och flera gånger i veckan.

Värmlandsidrotten och Värmlands Innebandyförbund tar nu ett grepp om detta och under 2019 lanserades ett nytt upplägg, InnebandyFlex, för att träna och spela innebandy. Vi har hjälpt dem att ta fram en identitet i form av logotyp och grafiska riktlinjer. Vi har också tagit fram tre filmer tillsammans med Make My Day som ska locka målgruppen som i första steget är tjejer. InnebandyFlex är inte som traditionell innebandy.

Läs mer om våra tjänster

 

VILL DU VETA MER?

Niklas Niord
Projektledare
070-60 60 420
niklas@bigtail.se

Grafisk profil, reklambyråtjänst
Bigtail case InnebandyFlex logo t-shirt
Bigtail case InnebandyFlex logo black background
Bigtail case InnebandyFlex tecken grafik
Bigtail case InnebandyFlex logo pink background
Bigtail case InnebandyFlex logo green background
Innebandy Flex marknadsföring