Elicom / Elicom kontaktade oss för att ta fram en ny varumärkesstrategi, en grafisk profil och en ny webbplats. Elicom hade redan startat sin varumärkesresa med interna workshops där hela företaget var involverat. De hittade flera olika ord som symboliserar kärnan i verksamheten. Det var ord som; samarbete, kompetens och engagemang. Vi samlade ihop underlaget och kokade ihop det till ”TILLSAMMANS FRAMÅT”. Tillsammans med kunder, kollegor och andra involverade tar de fram optimala elfördelningslösningar för olika applikationer.

Bigtail arbetade fram en varumärkesstrategi samt en grafisk profil som resulterade i ny logotyp, ny typografi och nya färger. Vi gjorde bland annat visitkort, brevpapper, profilkläder, block, posters, flaggor och mattor. Även webbplatsen byggdes om från grunden och fick en ny struktur, ett nytt utseende och blev mer lättadministrerad. Här ser du hur den blev.

Läs mer om våra tjänster

 

Liknande case / Calamo

Liknande case / Westcom

 

VILL DU VETA MER?

Niklas Niord
Projektledare
070-60 60 420
niklas@bigtail.se

Elicom värdeord
Elicom dörrmatta
Elicom visitkort, brevpapper, kuvert
Elicom logotyp på tröja
Elicom väggskylt
Elicom bilstripe
Elicom flagga
Elicom mugg