Elicom / Elicom kontaktade oss för att ta fram en ny varumärkesstrategi, en grafisk profil och en ny webbplats. Elicom hade redan startat sin varumärkesresa med interna workshops där hela företaget var involverat. De hittade flera olika ord som symboliserar kärnan i verksamheten. Det var ord som; samarbete, kompetens och engagemang. Vi samlade ihop underlaget och kokade ihop det till ”TILLSAMMANS FRAMÅT”. Tillsammans med kunder, kollegor och andra involverade tar de fram optimala elfördelningslösningar för olika applikationer.

Bigtail arbetade fram en varumärkesstrategi. Samt en grafisk profil, som resulterade i ny logotyp, ny typografi och nya färger. Vi gjorde bland annat visitkort, brevpapper, profilkläder, block, posters, flaggor och mattor. Webbplatsen byggdes om från grunden. Den fick en ny struktur, ett nytt utseende och blev mer lättadministrerad. Här ser du hur den blev.

Liknande case / Calamo
Liknande case / Westcom

VILL DU VETA MER?

Niklas Niord
Projektledare
070-60 60 420
niklas@bigtail.se

Elicom Case Bigtail värdeord
Elicom_Case_Bigtail_Matta
Elicom_Stationary_Case_Bigtail
Elicom_Case_Profilklader_Bigtail