Spännande! Att expandera kräver i många fall ett gediget arbete både med analys och strategi, men även med att få sitt marknadsföringsmaterial att hänga med. Nya marknader kan ju såklart vara antingen nytt affärsområde eller ny geografisk region.

Ett par tips som du kan starta med själv

Hur ser konkurrenterna ut på den nya marknaden? Hur ser marknadsföringen ut över huvud taget? Är du i en bransch där det finns mycket tradition som du behöver följa? Eller är det kanske helt rätt att sticka ut och vara annorlunda?

Hur särskiljer sig ditt erbjudande och hur skapar det värde för kunderna på den nya marknaden? Är din lösning kanske en helt unik ny lösning? Eller kanske ett effektivare alternativt?

Dessa frågor är bra att ställa sig och ger dig vägledning i hur du marknadsför ditt erbjudande.

Vill du ha hjälp?

Förmodligen kommer du att ha behov av anpassat säljmaterial, t ex säljpresentationer, annonser, filmer, broschyrer, butiksmaterial och digitala kampanjer. Även din webb behöver hänga med.

Är det export du satsar på är det troligt att ditt material behöver en språkanpassning. Vi har upparbetade kontakter med översättningsbyråer som kan hantera de allra flesta språk.

Vi hjälper mer än gärna till så din expansion blir så lyckad som möjligt.

VILL DU VETA MER?

Niklas Niord
Projektledare
070-60 60 420
niklas@bigtail.se

 

Läs om våra reklambyråtjänster

Till våra case