Är du bättre än du ser ut? Eller har du helt enkelt växt ur din kostym? Vi hjälper ditt företag att få ett starkt visuellt uttryck.

Börja med det här

Se först och främst över att du ser så bra ut du kan med det du har idag. Ser det kanske spretigt ut med allt för många färger och olika varianter av exempelvis logotypen? Rensa, minimera och förenkla. Nästa steg är att fundera på om det signalerar rätt saker till mottagaren – dina potentiella kunder. Om det visuella är allt för omodernt eller kanske ger helt fel intryck är det dags att fundera på omprofilering. Då gäller det att jobba fram vilka värden som ska framgå i din grafiska profil. Hur vill du uppfattas?

Vill du ha hjälp?

Ibland kan det vara lättare att få hjälp utifrån, kanske framför allt när det gäller hur ditt företag ska uppfattas av andra. Att ta fram nya outfits till företag är något vi gör ofta. Det är en rolig del av varumärkesstrategin och det ger en bra grund för vidare arbete. Med ett genomtänkt uttryck får ditt företag en tydlig position på marknaden, och både du och företaget får en riktig boost. Vanliga behov kan vara logotyp, val av typsnitt, illustrationer, ikoner eller annat grafiskt manér mm. Detta appliceras på de ställen som är relevanta för ditt företag; skyltar, webb, fakturor… Listan kan bli lång, men tänk på att detta är ett bra sätt att synas och visa din rätta sida. Att vara konsekvent är A och O!

Här kan du läsa om grafisk profil och grafisk manual.

Läs mer om logotyper.

VILL DU VETA MER?

Niklas Niord
Projektledare
070-60 60 420
niklas@bigtail.se

 

Läs om våra reklambyråtjänster

Till våra case